Ikona zámek Členská sekce Napište mi Ikona e-mail

Finance v podnikání: 5 klíčových tipů (nejen) pro začínající podnikatele

Finance v podnikání: 5 klíčových tipů (nejen) pro začínající podnikatele

Začínat s vlastním podnikáním je vzrušující dobrodružství plné příležitostí a výzev. Je to životní cesta, která i přes možná úskalí stojí za to. Jedním z klíčových aspektů úspěchu Vašeho podnikání jsou finance a jejich správa.

Správné finanční řízení může udělat zásadní rozdíl mezi růstem a stagnací. Mezi pohodou a neklidem. Pokud jste (nejenom) začínající podnikatel, zde je pět praktických tipů, které Vám pomohou lépe porozumět financím a lépe je zvládnout ve svém podnikání.

  1. Sledujte a plánujte své výdaje: Prvním krokem k úspěšnému finančnímu řízení je pečlivé sledování Vašich výdajů. Vytvořte si přehledný seznam nákladů, včetně nájemného, dodavatelů, marketingu a dalších provozních nákladů. Následně vytvořte rozpočet, který Vám umožní lépe plánovat a kontrolovat Vaše výdaje. Poslouží k tomu prostá excelová tabulka či spousta dnes již existujících mobilních aplikací zdarma. Znalost Vašich výdajů lépe pomůže pochopit povahu Vašich příjmů, nastavení cash-flow podnikání a také Vás dovede ke správnému nastavení Vašich marží u produktů nebo služeb, které poskytujete.
  2. Oddělte osobní a podnikové finance: Je klíčové oddělit osobní finance od těch podnikatelských. Otevřete si samostatný bankovní účet pro Vaše podnikání – v případě OSVČ Vám to výrazně pomůže s prvním bodem, usnadní daňové záležitosti a sníží cenu za zpracování daní. Pro firmy je to již nutnost. Tímto způsobem udržíte jasný přehled o podnikatelských a podnikových financí.
  3. Investujte do vzdělání: Finanční záležitosti v podnikání mohou být složité, ale není to nepřekonatelné. Investování času do vzdělání se vyplatí. Prozkoumejte základy účetnictví, finančního plánování a zpracování daní. Lze čerpat i z nepřeberného množství videí, např. na Youtube. Rovněž se obraťte na osoby, které Vám s finančním světem v podnikání mohou pomoci – například na finančního konzultanta. Na úrovni naši poradenské společnosti se celá řada konzultantů specializuje na podnikatele a firmy.
  4. Rozumně přistupte k zadlužení: Pokud zvažujete financování svého podnikání pomocí úvěru, buďte obezřetní. Zvažte, zda jde o opravdu nezbytný krok a zda budete schopni úvěr splácet. Než se rozhodnete, poraďte se s finančním konzultantem a nechte si od něho zjistit, jaký je možný nejlepší úrok a jakou nastavit splatnost. Na bankovním trhu spolupracujeme s 21 bankovními institucemi. Finanční konzultant Vám navíc pomůže právě i s rozvahou, zda úvěr vůbec potřebujete.
  5. Vytvořte si dostatečnou finanční rezervu a zajistěte si kompenzaci příjmů: K vytváření finančního „polštáře“ lze přistupovat již od začátku Vašeho podnikání. Správná rezerva je tak velká, aby zajistila zaplacení Vašich podnikatelských a nutných osobních výdajů na alespoň 2-3 měsíce. Takový finanční „polštář“ Vám přinese klid a možnost se o to více plnohodnotně a naplno soustředit na rozvoj Vašeho podnikání, budování obchodních kanálů a další věci s podnikáním spojené. Nezapomeňte i na správně nastavené životního pojištění, která by Vám v případě nemoci či úrazu poskytlo kompenzaci Vašeho příjmu ve formě pojistného plnění. Na pojistném trhu spolupracujeme v tomto ohledu s téměř všemi pojišťovnami.

Držíme Vám palce na Vaší cestě podnikáním.


Další články

zobrazit všechny články
Daňové změny 2025 a jak nás ovlivní - FO + PO
12
Bře

Daňové změny 2025 a jak nás ovlivní - FO + PO

Nový rok je tu a s ním přichází i změny, které ovlivní naše finance. Začátek roku je ideální čas, kdy si prověřit, jaké novinky přináší daňová legislativa a co to znamená pro naše příjmy a podnikání. Daňové změny v roce 2025 nejsou výjimkou, a proto jsme pro vás připravili stručný přehled toho nejdůležitějšího, co byste měli vědět.

Začínáte ve financích?
26
Úno

Začínáte ve financích?

Začít ve světě financí je jako vydat se na cestu do neznáma – může být plná příležitostí, ale také výzev a dočasných nejistot. Pokud jste se rozhodli nastoupit na tuto dráhu, gratuluji! Práce ve financích není jen o číslech, ale především o lidech, jejich přáních a životních cílech. V tomto článku bych rád sdílel pár klíčových rad, které vám mohou pomoci na vaší cestě k úspěchu.

Proč využít služeb realitní kanceláře?
12
Úno

Proč využít služeb realitní kanceláře?

Profesionální realitní zprostředkovatel je jako více odborníků v jedné osobě. Proces prodeje nemovitosti totiž nekončí u samotného inzerátu. Profesionální zprostředkovatel se stará o přípravu nemovitosti – od homestagingu, kvalitních fotografií a 3D prohlídek, až po vytvoření atraktivního inzerátu. Důležitou roli hrají také moderní technologie a online platformy, jako jsou realitní portály nebo cílená reklama na sociálních sítích, které oslovují správnou cílovou skupinu.

Napište mi